.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رامسر نیازمند امکانات زیربنایی درخور است
نصراله اکراسریان

شمال نیوز: نصراله اکراسریان - اجلاس وزرای خارجه سه کشور همسایه ایران، ترکیه و آذربایجان در رامسر و همایش هایی از این دست بیش از هر چیز اهمیت شهر نمونه گردشگری رامسر را با مواهب بی شمارش که بارها در فضای رسانه ای و مطبوعاتی داخلی و خارجی گفته شده است نمایانده است.

بنابراین لازم است چنین شهری برخوردار از امکانات درخور زیربنایی باشد و شهری که می رود در کشور میزبان ایرانیان و غیر ایرانیان و مقامات سیاسی و فرهنگی و علمی و… کشورها باشد می بایست برخوردار از امکانات و زیر ساختهای ملی باشد و اینطور نباشد که امکانات رامسر برخاسته و برگرفته از ظرفیتهای شهرستانی و محلی و بومی باشد ولی خدمات رسانی و بهره بردارانش ملی و بین المللی باشد.

روزگاری رامسر محل برگزاری اجلاسهایی چون کنوانسیون تالابها (۱۳۴۹) و کنفرانس پزشکان (۱۳۵۰) و حتی مذاکرات سه جانبه مقاماتی چون محمدرضاشاه شاه و حسنی مبارک معاون وقت انور سادات و ملک حسین پادشاه وقت اردن بود و در بعد از انقلاب نیز این روند در دو دهه اخیر رخ نموده است که این قبیل میزبانی ها براهمیت جایگاه رامسر افزوده است.

ضمن تقدیر و پاسداشت مسئولین محلی بخصوص فرماندار و دیگر همکاران و همراهانش لازم است در خصوص شتاب بخشیدن به بهبود زیر ساختها اقدام مناسب و متناسب صورت گیرد.

چه بخواهیم و چه نخواهیم بصورت خودکار اولویت اول رامسر گردشگری است و البته این مهم به معنای کنار گذاشتن صنایع کوچک و کشاورزی و دیگر ظرفیتهای اقتصادی نیست.

ضمن آماده سازی بستر گردشگران از مواهب طبیعی رامسر نظیر دریا و جنگل و ییلاقات و جلگه یکی از مسائل اصلی موضوع ورود و خروج گردشگران بخصوص گردشگران و سرمایه گذاران در بخشهای توریستی و غیرتوریستی است که نماد آن” فرودگاه ” است زیرا باعث تسهیل در ورود، اقامت و خروج آنان می شود. به راستی چرا نباید از مبدا کشورهای عربی و یا حداقل کشورهای حاشیه خزر که مراودات بیشمار اقتصادی و علمی و سیاسی و فرهنگی نظیر اتحادیه دانشگاههای حاشیه دریای خزر با ایران دارند پروازهایی به مقصد رامسر برنامه ریزی و خطوط هوایی برقرار شود؟!

باعنایت به این که در بحث اقامت و رفاهی اقدامات خوبی نظیر مجتمع تله کابین و هتل های تاریخی قدیم و جدید و هتل کوثر و مجتمع توسکاسرا و حتی مراکز متعلق به ارگانها مثل فدک و سالنهای همایش و اجتماعات مختلف نظیر محوطه های اردوگاهی ملی و استانی و نیز هتل آپارتمانها حداقل ها و مجتمع های آب درمانی در رامسر فراهم است ولی از طرف دیگر با توجه به مقوله و اهمیت زمان در رسیدن و حضورگردشگران به مقصد رامسر از راههای زمینی در شرایط مطلوب نیستیم و بنابراین پرداختن به این مهم می تواند بسیار راهگشا باشد.

این اجلاس و همایشهای اخیر بهانه ای برای پرداختن به این موضوعات است و با توجه به این امید است پس از توافق هسته ای و بازشدن بسیاری از دربهای اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در عرصه ی بین المللی فواید و اثرات مثبت دوره ی پسابرجام بیش از پیش مشمول شهر نمونه ی گردشگری رامسر و شهروندان مهمانپذیر و مهماندوست آن گردد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.